Studiegång antagna HT08-HT09
English Site
Gå vidare till:
Biblioteket
Centra
Centrum för universitetslärarutbildning
Driftinformation
Humanvetenskapliga området
Infocenter i Studenthuset
Innovationskontoret
Kris- och stödinformation för studenter
Lärarutbildningsportalen
Medarbetarwebben
Miljöwebben
Mitt universitet
Mondo
Press och redaktion
Rektors blogg
Samhällsvetenskapliga fakulteten
Universitetsförvaltningen
Utbildningskatalogen
Webbshop
Mitt universitet
Start
Nod_Buv
Nod_cbk
Till undermenyn
Du är här:
Start
Migrerat data (nod)
Nod_Buv
www.buv.su.se (arbete pågår)
Utbildning
Alla utbildningar
Program
Masterprogram i barnets bästa och mänskliga rättigheter
Studiegång antagna HT08-HT09
Skriv ut
www.buv.su.se
www.buv.su.se/english
www.buv.su.se (arbete pågår)
Student
Utbildning
Alla utbildningar
Aktuellt kursutbud
Kurser
Program
Förskollärarprogrammet antagna HT11-
Lärarprogrammet antagna HT01-VT11
Magisterprogram i förskoledidaktik HT11-
Masterprogram i barnets bästa och mänskliga rättigheter
Studiegång antagna HT12
Studiegång antagna HT11
Studiegång antagna HT10
Studiegång antagna HT08-HT09
Nedlagda kurser
6-åringar i förskola, fritidshem och skola 1-10 p
Academic Writing (in English)
Att arbeta i öppen förskola 1-10 p
Att handleda förskoledidaktisk professionsutveck.
Att handleda profutveckl i VFU i förskolan, uppdr
Att intervjua barn och ungdomar
Att intervjua utsatta barn och ungdomar
Att leda, organisera för, utvärdera och utveckla
Att leda professionsutveckling i förskolan II
Att möta barn och ungdomar i svåra livssituationer
Att utveckla det metodiska arbetet i förskolan
Att utvärdera och utveckla förskolans verksamhet
Avhandlingsdesign
Barnböcker, media och drama i pedagogiskt arbete
Barn- och ungdomsvetenskap
Barn- och ungdomsvetenskap I
Barn- och ungdomsvetenskap II
Barn- och ungdomsvetenskap III
Barn- och ungdomsvetenskap IV
Barnskötare mot förskola (120-150 hp)
Barns kommunikation
Barns uppväxtvillkor, etiska möten o livsfrågor i
Børns og unges mediekultur
Children, Culture, Globalization
Children, Culture, Globalization, Advanced level
De yngsta barnens lek, lärande och utveckling
Didaktiska och ped miljöer o teoretiska perspektiv
Diskursanalys
Early Childhood Education
Femte Dimensionen lek, lärande och digitala medier
FN:s konvention om barnets rättigheter
Fältarbete
Fördjupningskurs i förskoledidaktik
Förskolan som etisk mötesplats
Förskolans teori och didaktik - en fördjupning
Förskolans uppdrag: Utforskande, lek och omsorg
Förskoledidaktik: Att vara lärare för barn 1-6 år
Förskoledid - inriktn mot naturvetenskap o teknik
Förskoledidaktik: inriktning pedagogisk dokumentat
Förskoledid: inr. pedagogisk dok. o bedömning II
Förskoledid: Läroplansteori och ped dokumentation
Förskoledid: Teorier om lärande o individens utv
Förskoledid: Utbildn historia o plats i samhället
Förskoledid: Utvärdering och utvecklingsarbete
Förskoledidaktik med inriktning mot etik och estet
Förskoledidaktik med inriktning mot matematik
Förskoledidaktik med inriktning mot NV och teknik
Förskoledidaktik med inriktning mot språk
Förskoledid persp på språk och matematik f barnskö
Förskoledid persp på språk och matematik f förskol
Handledarfunktion inom förskollärarutbildningen
Identitetsskapande och socialisation
Implementing the UN Convention
Individens utveckling och socialisation
Intervju- och förhörsmetodik - barn och ungdom
Introduktion till fältarbete
Kommunikation och nya media
Kulturell identitet som social konstruktion
Leda, utvärdera o utveckla förskolans verksamhet
Lek i förskolan möten och meningsskapande
Lekpedagogik och narrativt lärande
Magisteruppsats
Matematik/naturvetenskap ur förskoledidaktiskt per
Metod, teknik och vetenskaplig tillämpning
Mobbning - Kritiska perspektiv
Mobbning, kränkande behandling och diskriminering
Narrativ analys
Pedagogiska miljöer och teoretiska perspektiv
Platser för barn och unga
Självständigt arbete
Självständigt arbete
Självständigt arbete inom AUO i ämnet BUV
Självständigt arbete inom AUO i förskoledidaktik
Självständigt arbete inom förskoledidaktik
Självständigt arbete på magisternivå i förskoledid
Skola och det mångkulturella samhället
Skolan som social arena
Små barns uppväxtvillkor 0-6 år
Sociala relationer i förskolan
Sociala relationer i skolan
Språk och mate. utveckl. genom drama & rörelse
Teori, metod och etik inom barnforskning
Teori och metod: barnperspektiv och barns röster
Ungdom, identitet och sociala arenor
Ungdom mellan ideal och problem
Ungdomar, våld och diskriminering
Ungdomars utveckling och lärande
Ungdomskultur
Uppsatsarbete
Utbildningssociologiska persp på mångkult skola
Utbildningsvetenskaplig metod: barnperspektiv
Utbildningsvetenskaplig teori
Utforskande lärprocesser
Utvecklingspsykologisk teori och uppväxtvillkor
Vetenskapsteori o forskningsmetodik inom förskoldi
Videobaserad forskning
Kurser hösten 2011
Kurser våren 2012
Förskollärar- & Lärarprogram
Magisterprogram
Masterprogram
Forskarutbildning
Förskolelyftet
Lärarlyftet
Uppdragsutbildning
Val inom lärarprogrammet HT11
Öppna föreläsningar
Forskning
Publikationer
Samverkan
Om oss
Kontakt
Studentexpedition
Förskoledidaktik och barn- och ungdomsvetenskap
Rum 201, Frescati Hagväg 24
Öppettider och kontaktuppgifter
Barnkultur (länk)
Fritidspedagogik (länk)
Studievägledare
Förskoledidaktik och barn- och ungdomsvetenskap
Rum 240, Frescati Hagväg 16 B
Öppettider och kontaktuppgifter
Barnkultur (länk)
Fritidspedagogik (länk)
English Site
Gå vidare till:
Biblioteket
Centra
Centrum för universitetslärarutbildning
Driftinformation
Humanvetenskapliga området
Infocenter i Studenthuset
Innovationskontoret
Kris- och stödinformation för studenter
Lärarutbildningsportalen
Medarbetarwebben
Miljöwebben
Mitt universitet
Mondo
Press och redaktion
Rektors blogg
Samhällsvetenskapliga fakulteten
Universitetsförvaltningen
Utbildningskatalogen
Webbshop