Grundlärarprogram fritidshem

Ingång bild & form

Fyll i formuläret nedan för att skicka "Ingång bild & form" till en vän..

Skicka "Ingång bild & form" till en vän.

Captcha

För att vara säker på att denna funktion inte missbrukas ber vi att du identifierar dig genom att använda captcha-funktionen nedan.

Tillbaka till artikeln

KONTAKT

Programansvarig lärare
Anna-Lena Ljusberg

Studierektor
Eva Kane

Studie- och karriärvägledning
Svante Arrhenius väg 21 A, plan 2.
E-post: studentexpedition@buv.su.se

Programadministratör
Norah Shagir
E-post: norah.shagir@buv.su.se

Studentexpedition & kursadministration
Rum 102, plan 1, Svante Arrhenius väg 21A.
Telefon- och öppettider

Kurshemsidor: schema och kursplan
Karin, grundlärare i fritidshem, bild och form

Karin, grundlärare-fritidshem, bild

Karin, som studerar till grundlärare i fritidshem med ingång bild och form, berättar om hur det är att plugga hos oss.

Annika Ritzl grundlärarstudent. Vad innebär det att vara fritidslärare, vad är det jag kommer att jo

Annika berättar om VFU

Annika som läser Grundlärarprogrammet inriktning fritidshem berättar hur det är att ha verksamhetsförlagd utbildning (VFU) redan under första terminen.

Linneá Holmberg. Fotograf: NIklas Björling

Linnéa skrev avhandling om lärande i fritidshem

Linnéa Holmberg har skrivit sin avhandling om hur barn och personal på fritidshem genom olika styrningsmekanismer formar sig själva på vissa sätt via verksamheten. Det vill säga, hur de självmant beter sig och agerar på politiskt önskvärda sätt och demokratiseras. Hennes forskning har visat hur talet om och i fritidshem fungerar som en praktik i vilken medborgarskapande processer äger rum.

Intervju med Eva Kane

Forskare Eva Kane om lek

Hur ger man utrymme för lek på fritidshem? Hur kan man tänka om lek vid förändringar? Eva Kane, lektor men också lärare och studierektor på Grundlärarprogrammet inriktning fritidshem, berättar.