Spelbomskan
Lokal: Spelbomskan, Aula Magna
Ordförande: Ingrid Engdahl
Vilka redskap för att förstå och arbeta med språklig mångfald erbjuds blivande förskollärare?
Det ansvarsfulla mötet. Om omsorgens innebörder i förskolan
Lärande för fred och mångfald. Är detta möjligt?
Ljud som samarbetspartners. En intra-aktiv studie om yngre barns ljudutforskande i förskolan.
-------------------------
Mimer
Lokal: Mimer, Aula Magna
Ordförande: Anne-Li Lindgren
Hur hög är världens högsta byggnad? Posthumanistisk teori och etik i praktiken.
Digitala resurser utmanar synen på lärande och kunskap
Små barns sociala liv på vilan - om det institutionella och individuella i förskolebarndomen
Policy som praktik, praktik som policy – ett relationellt materiellt perspektiv på förskolans läroplan.
-------------------------
Polstjärnan
Lokal: Polstjärnan, Aula Magna
Ordförande: Hillevi Lenz Taguchi
Hur hanteras sexuella övergrepp i förskolan?
Helena Bergström, Christian Eidevald och Anna Westberg Broström
Att forska tillsammans med barn; Kollaborativa experiment kring relationen mellan röst och plats.
”Att Ramla är att falla: Experimenterande dans med små barn. Ett utforskande av kroppslighet och rörelse i förskolan."
En studie av ett trädprojekt i två förskoleklasser
-------------------------
Kungstenen
Lokal: Kungstenen, Aula Magna
Ordförande: Ingela Elfström
Praxiografisk forskning i förskolan: Neurodidaktiska literacypraktiker i förskolan
Matematik och förskolebarns experimenterande och potentialitet
”100 och ett språk” – Ett avhandlingsprojekt i vardande
Ylva Novosel